Храна за Промяна

„1 промяна в храненето на ден прави 365 промени в годината. Което си е промяна на живота.“ - Сара Бритън

 

Представяме ви нашия нов съвместен проект с хранителния терапевт и консултант и страхотен човек - Михаела Белорешка. Този кулинарен курс е много повече от обикновено споделяне на рецепти. С помощта на Михаела, вие ще достигнете до осъзнат избор и контрол над това, с което се храните и как вашето меню да бъде балансирано и богато на всички важни за доброто физическо и духовно здраве.

Този курс е за всички, които осъзнават огромната роля, която пълноценната и добра храна има върху нашия живот и този на нашите деца.

Ние не сме просто това, което ядем! Ние имаме съдбовна роля колко здрави ще бъдат нашите деца, внуци и правнуци.

Храната е избор, който всеки от нас прави - всеки ден, цял живот. 

 

Курсът "Храна за Промяна" е в 4 посещения:

- 16 януари - Модул 1: Основи на здравословния живот 

- 18 януари - Модул 2: Защо храносмилането е толкова важно за цялото тяло?

- 23 януари - Модул 3: Детоксикация и разтоварване в ежедневието - какво е детоксикация и какво е важно да знаем?

- 25 януари - Модул 4: Десерти – психология на храненето и наслада от храната

 

Специални бонуси: На края на курса, всички участници ще получат безплатни материали и практически съвети за здравословно хранене, както и две книги със сезонни рецепти на Михаела Белорешка! 

Програма

1. Основи на здравословния живот 
- Правилно приготвяне и комбиниране храни – протеини, мазнини, въглехидрати
- Каква е разликата между храната днес и естествената храна от природата?
- Сезонно хранене, биоиндивидуалност и начин на живот

Работилница:

pie chart с различните макронутриенти – алтернативи на всяка група

Практикум:

Сезонна купа на изобилието. В този модул ще научите как да сготвите правилно зърнени храни, как да сварите вкусно и правилно бобови храни, да приготвите зеленчуци чрез прясна ферментация, да приложите различни техники за сурови зеленчуци и как да овкусите всичко с един дресинг!

Ще приготвим:

Цветна купа от пухкав басмати ориз, пиперлив нахут, мариновани моркови, масажирано червено зеле и пресни билки.

Бонус материали:

Приготвяне на зърнени храни.pdf
Приготвяне на бобови храни.pdf
Рецепти.pdf

 

2. Защо храносмилането е толкова важно за цялото тяло?

- какво не знаем за него, какво го стимулира и блокира?
- как храносмилането е свързано с имунитета и алергиите?
- как да приготвяме храните, за да са лесни за храносмилане – накисване, покълване, ферментиране, сурови и готвени храни
- подправки, храни и билки – как да ги използваме? 

Практикум: Закуска, обяд и вечеря с едно готвене.

В този модул ще се научим как да си приготвим полезни и вкусни допълнения към всяко едно хранене, които подпомагат храносмилането и разнообразяват дори и най-обикновената храна. Ще се научим да правим пречистено масло гхи, кълнове и супер вкусна домашна гранола.
Закуска – зърнена каша с тиква и домашна гранола – (накисване, ферментиране)
Обяд – Сезонна салата с печена тиква – (пресни билки, готвена+сурова храна)
Вечеря – Опушена тиква с пикантен таханов сос и кълнове (пресни и инд. подправки)

Бонус материали: 
Как да си направим кълнове.pdf
Как да си направим пречистено масло гхи.pdf
Лечебни храни за храносмилане.pdf
Рецепти.pdf

 

3. Детоксикация и разтоварване в ежедневието - какво е детоксикация и какво е важно да знаем?

- как да си направим детокс смути и хранителен режим, в който да се разтоварваме, но да не гладуваме?
- Разтоварване в работното ежедневие и поддържане на активен живот
- Техники за приготвяне на сурови храни

Практикум: Лечебно смути и детокс вечеря.

В този модул ще научите как да приготвите сами у дома различни видове ядково/зърнено мляко, да балансирате съставките в своето смути и ще приготвим вкусна и разнообразна вечеря, която можете да хапвате всеки ден от своя разтоварващ режим.
- Сурово детокс смути с хрупкав топинг
- Сурови зеленчуци – 3 техники за приготвяне на вкусни детокс ястия с минимално време и ресурси

Бонус материали: 

Примерен детокс ден.pdf
Eжедневни детокс техники.pdf
Рецепти.pdf

 

4. Десерти – психология на храненето и наслада от храната

- какво е осъзнато хранене и как то се отразява на здравето ни?
- какво представлява емоционалното хранене и как да го разпознаем
- мястото на десертите и сладкото в здравословното хранене?

Практикум: 3 вида леки десерти.

В този модул ще поговорим за осъзнатото хранене и как храната се е превърнала в начин на живот, наслада и споделяне. Ще приготвим 3 вида леки и щадящи тялото десерта за специални моменти.
- Шоколадови протеинови барове
- Клафути с ванилия, круши и кайсиеви ядки
- Трицветен плодов ароматен крем

Бонус материали:

Лечебни храни за баланс на кръвна захар.pdf
Психология на храненето.pdf
Рецепти.pdf

Newsletter

Абонирайте се за нашия бюлетин и бъдете в крак с последните кулинарни новини, рецепти и оферти.