Балансирано и здравословно хранене

След тежките пиршества по празниците, човек разбира, че е време да вземе нещата в свои ръце и освен подготовка за летния сезон (т.нар. "Операция бикини" :)) си дава сметка, че здравето и добрата храна не са сезонно упражнение, а постоянен процес на учене и експериментиране за цял живот.

За тези от вас, които осъзнават необходимостта от професионална и експертна подкрепа в това начинание, кулинарно училище Food Connection и известният хранителен консултант и терапевт Михаела Белорешка (основател на сайта Good Natured Food) направиха този специален курс за цялостно планиране, разбиране и приготвяне на пълноценно здравословно меню, основано на холистичното хранене. Нашите приятели от Harmonica ще се погрижат някои от основните продукти за този курс да достигнат до вас в най-доброто си качество и вкус.

Bonus: На края на курса, всички участници ще получат безплатни материали и практически съвети за здравословно хранене, както и две книги със сезонни рецепти на Михаела Белорешка! 

Курсът е разделен на 4 модула (два поредни уикенда), които ще комбинират теория и практика. След лекционната част, ще приготвяме и хапваме заедно вкусни и здравословни ястия, които сме селектирали специално като илюстрация на лекционната част. По време на и след хапването всеки ще има възможност да получи отговори на въпроси, съмнения и митове за здравословното хранене.

Модул 1: Какво е здравословно хранене и какво да ядем?

- Биоиндивидуалност

- Основни похвати за изграждане на балансирано меню

- Основни макронутриенти и кои са полезните им представители?

 

Модул 2: Храносмилането в основата на здравето

- какво не знаем за него, какво го стимулира и блокира?

- как храносмилането е свързано с имунитета, алергиите и хормоналните проблеми?

- как да приготвяме храните, за да са годни за храносмилане – накисване, покълване, ферментиране, комбиниране на храните

- подправки, храни и билки, способстващи храносмилателния процес – как да ги използваме? 

 

Модул 3: Ферментирали и пробиотични храни и детоксикация

- детоксикация – кои са най-детоксикиращите храни?

- какво е детоксикация и какво е важно да знаем преди да започнем програма за пречистване?

- как да си направим детокс смути и хранителен режим, в който да се разтоварваме, но да не гладуваме?

- ферментирали храни – прясна ферментация на зеленчуци, квас от цвекло, кисело зеле и туршия в домашни условия

 

Модул 4: Десерти - как да им се наслаждаваме съзнателно?

- какво е осъзнато хранене и как то се отразява на здравето ни?

- какво представлява емоционалното хранене и как да го разпознаем

- мястото на десертите и сладкото в здравословното хранене?

- идеи за леки, щадящи тялото десерти и как да направим десерта специален акт на наслада и благодарност, а не ежедневен ритуал

 

Програма

По време на курса ще приготвим изключително вкусни и същевременно съобразени с основите на здравословното хранене рецепти. За всеки модул сме подбрали рецепти и продукти, които оптимално да илюстрират въпросите, които ще бъдат предмет на лекционната част.

Модул 1 (16 януари; начало 16:00 часа): Какво е здравословно хранене и какво да ядем?

  1. Топла салата със спанак, рукола, листа от цвекло, печена тиква, брюкселско зеле, карфиол, дресинг с шарлан и зехтин
  2. Сотирано червено зеле, ябълка, орехи, козе сирене, червен лук, дресинг с био ленено масло
  3. Зимна салата с маринована риба, печено цвекло, крем от хрян и сусамово масло

 

Модул 2 (17 януари; начало 16:00 часа): Храносмилането в основата на здравето

  1. Салата – моркови, пащърнак, кимион, пресен кориандър, свежа куркума, дресинг с джинджифил, лимон, ябълков сайдер оцет
  2. Предястие – салата от покълнал лимец, магданоз и козе сирене върху палачинка от ферментирало брашно
  3. Основно – черен ориз и червена леща, приготвени с гхи, аюрведични подправки и билки

 

Модул 3 (23 януари; начало 16:00 часа): Ферментирали и пробиотични храни и детоксикация

  1. Смути – авокадо, боровинки/малини, кокосово масло, пчелен прашец, ванилия, кокосово мляко, протеинова пудра
  2. Свеколник – латвийска пробиотична супа с кефир, цвекло, краставица и подправки
  3. Детокс вечеря – сезонни зеленчуци с ароматно масло, кафяв ориз и бяла риба

 

Модул 4 (24 януари; начало 16:00 часа): Десерти - как да им се наслаждаваме съзнателно?

  1. Лек крем с мак, матча и дюли
  2. Печена круша със заквасена сметана и специален сос
  3. Шоколадови трюфели с пробиотици, антиоксиданти, полезни мазнини и супер храни

 

  • Всички продукти, използвани в този курс са грижливо подбрани и с гарантирано качество и произход. Някои от подправките ще бъдат внесени в България специално за този курс. 

Newsletter

Абонирайте се за нашия бюлетин и бъдете в крак с последните кулинарни новини, рецепти и оферти.