Черен дроб – супер храната

1 посещение Цена: 60 лв. Остават 2 места!

Регистрация за курса

След големия интерес и успех на първите издания, продължаваме нашия кулинарен проект за практически и лекционни класове по Високо-Мазнинно Ниско-Въглехидратно хранене (ВМ-НВХ), който разработихме в партньорство със SPIDER SPORT. Целта на този проект е в поредица от класове да разкрием по достъпен и вкусен начин голямото богатство и разнообразие от менюта с месо и субпродукти, от които хората, избрали този начин на хранене ще направят още по-пълноценно и балансирано своето хранене и живот. 

Водещ лектор на класовете ще бъде Мария Митова, която е експерт по хранене и любител готвач, който знае важността на органите като пълноценен източник на храна, но често среща неодобрението и незнанието на клиенти и приятели как да ги приготвят. С тази серия от кулинарни курсове Мария цели да сподели нови рецепти, които да ви убедят, че тази ценна храна може да присъства по лесен, вкусен и интересен начин в менюто ви. 

Мария е част от екипа на клуб SPIDER SPORT, които заедно с основателя си Милко Георгиев, са пионери във Високо-Мазнинно Ниско-Въглехидратно хранене (ВМ-НВХ) в България от 2003 г. Принципите на ВМ-НВХ учат хората да се хранят пълноценно, набавяйки си ежедневно всички важни хранителни вещества от животински протеини и мазнини и наслаждавайки се на сладките удоволствия в малки количества, до 15% от дневните калории. Органите съставляват важна част от правилното хранене и се усвояват много лесно от тялото ни. Те в пъти превъзхождат филетата по концентрация на всички хранителни вещества – минерали, есенциални мастни и аминокиселини, витамини, в това число A, D, B1, B2, B6, фолиева киселина, B12, цинк, селен, калций, магнезий, желязо и йод.

Програма

Ако светът на органите ви е непознат като вкусове и състав, използвайте тази възможност да се запознаете с черния дроб, неслучайно наричан „супер храната“ от нутриционисти по целия свят.

Черният дроб се използва като лек при хора с анемия, хронична умора, както и за основа за захранване на бебета. Той е богат източник на протеин с пълен набор от амино киселини, с които тялото преизгражда качествено вашите мускули, органи, коса, кожа, нокти. В сравнение с една телешка пържола, той е по-ниско калориен (175 калории vs. 200 калории), но много по-богат на витамини и минерали. Черният дроб превъзхожда в пъти по хранителна стойност и всички зеленчуци и плодове. В 100 г черен дроб се съдържа изключително висока доза Vitamin B12, Vitamin A ретинол, Riboflavin (B2), Фолиева киселна (B9) и желязо в най-усвоимата му от човека форма „heme“. 

Черният дроб е достъпна храна и приготвен по интересни и вкусни начини, може да стане любима част от менюто ви. Консумацията му веднъж седмично ще подобри образуването на червени кръвни клетки и ДНК, както и здравето на мозъка, зрението, репродукционните функции и работата на сърцето, бъбреците и черния ви дроб.

 

А ето и нашето предложение за меню, което ще ви очарова:

1. Крем супа от черен дроб и манатарки

2. Телешки дроб на фурна върху канапе от карфиол, ВМ-НВХ интерпретация на рецептата за дроб по венециански

 

Този кулинарен курс е с подкрепата на нашите приятели от верига месарски магазини "Вашата месарница"

Newsletter

Абонирайте се за нашия бюлетин и бъдете в крак с последните кулинарни новини, рецепти и оферти.